vrijdag 24 oktober 2008

Twee onvergetelijke ervaringen: de alpha-cursus en de Sinaï-woestijn

De Alpha cursus.
Tijdens de Alpha cursus heb ik gezien dat de H. Geest werkt en elke deelnemer persoonlijk op zijn weg begeleid. Aan eenieder op zijn plaats, op zijn moment, op zijn weg. Daardoor ben ik opener geworden voor anderen, voor hun weg en spiritualiteit, en ben ik gestopt met vergelijken, oordelen of overtuigen.

De Sinaï woestijn.
Tijdens een reis door de Sinaï woestijn ben ik beter gaan beseffen wat stilte is. Daar merkte ik dat stilte niet is dat je niets hoort. Maar dat je juist alles hoort wát er aan geluid is. Ook al komt het van kilometers ver! Een soort oneindigheid dus.
We hebben tijdens de Sinaï-reis ook de berg Horeb beklommen, waar Elia God heeft ontmoet, niet in de storm, niet in de wind, maar in de stilte. De stilte maakt de aanwezigheid van God tastbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten